הנקה, למה זה כל כך מפחיד?

kormlenie-grudyu-pri-beremennosti-450x339

ילדתי את תמר, ביתי הרביעית, בבית חולים תל השומר. עד עכשיו אני זוכרת את הבכי של שותפתי לחדר. התינוקת בכתה והיא הייתה לחוצה מכך שהיא לא אוכלת מספיק. יועצות הנקה נכנסו ויצאו, ואף הייתה שיחת ועידה בסקייפ עם יועצת הנקה "חיצונית", אבל אף אחת מהן לא אמרה לה דבר פשוט: "לא אמורה להיות לך זרימת חלב כמו מבקבוק שתייה. יקח לך שבועיים עד שלוש עד שתתחילי לשמוע בליעה של חלב. התינוק עכשיו לא רעב כי הוא אכל מספיק בבטן. תניקי אותו כל שעתיים שלוש והכל יתסדר לך. אל תשאבי! שאיבה גורמת ליותר נזק מאשר תורמת למשהו. רוב הסיכויים שתרגישי כמו פרה וזה יפגע לך בפטמות. ואחרון חביב, כשבועיים אחרי לידה, השדיים מתמלאות בחלב – אל תעשי כלום, הגוף מנסה ומצליח, אם את לא מתערבת, להתאים את עצמו לצריכת החלב של התינוק. זה יקרה גם בהמשך הדרך, כשהתינוק גדל וצורך יותר חלב. תהיי סבלנית ליום – יומיים ותראי איך הגושים מתפזרים מעצמם"

אז נכון יש נשים שהן יוצאות דופן, ואין להן חלב, אך רוב הסיכויים שזו לא את!

כשפגשתי את האישה הזאת, אחרי מספר ימים בבדיקה לצהבת, ניגשתי אליה ואמרתי לה "סליחה שלא התערבתי" והסברתי לה כל מה שאני יודעת על ההנקה משלושת ילדי הקודמים. היא הקשיבה בכיף. אני באמת לא יודעת איפה עובר הקו האדום בין התערבות בעיניינו האישי של הבן אדם, לבין הדחיפות שלי לעזור ולהציל עוד אמא מעצמה.

ולא, אני לא מעודדת הנקה. אני פשוט בעד כך שהנשים, שמתחילות כבר להניק, שלא יהרסו לעצמן באמצעות שאיבות, ציפיות גבוהות וכדומה.

גם מחסור בשינה יכול לגרום לנשים להפסיק להניק. הרבה מהנשים נותנות בקבוק בלילה. האוכל הכבד גורם, בדרך כלל, לתינוקות לישון טוב יותר. כדי להימנע מזה ולהניק את התינוקת שלי גם בלילה, המצאתי פטנט: " הנקה במזרון". הנקתי את כל ארבעת הבנות שלי בשכיבה על הצד ואף פעם לא היו לי בעיות עם זה (היה לי מספיק חלב, לא חנקתי ולא רמסתי אף אחת ואף אחת לא נפלה מהמזרון). כמובן שכל אשה והעדפות שלה. לי הייתה העדפה אחת: לישון. ובאמת הייתי נרדמת, לפעמים אפילו תוך כדי הנקה.

אני יודעת שבטיפות חלב מייעצים לא לישון יחד עם התינוק. אני מסכימה עם זה בהחלט, אבל…הסכנה בכך שאת מחזיקה את התינוק בלילה, בישיבה, כשאת הולכת להירדם והתינוק הולך להשמט לך מהידיים, היא סכנה, לחלקנו, גדולה יותר.

יתרון נוסף שבהנקה בשכיבה, הוא שהתינוק נשאר לישון במקומו ולא מתעורר כשאת מעבירה אותו ממקום אחד למקום אחר.

חשוב לציין גם, שהשינה עם התינוק מתאימה רק לאמהות ערניות, שמתעוררות מכל צליל שהתינוק משמיעה. אני יכולה לשמוע את התינוקת גם מהחדר האחר, ותוך כדי שינה חזקה….

אז אם בחרתן בהנקה – שתהיה זאת הנקה קלה וטבעית לכולן!!

כתיבת תגובה